Правила нетикету

 Більш 1,5 млрд дітей переведені на дистанційне навчання, але половина з них  не мають вдома

 

Нові часи породжують нові можливості, а також створюють нові правила.
І ось в еру глобальної комп’ютеризації в інтернеті з’явилось поняття нетикету. Назва терміну походить від слова етикет і англомовної приставки «net», яка в перекладі означає слово «мережа».
Простіше кажучи, нетикет (або ще мережевий етикет, онлайн-етикет) – це загальноприйняті правила спілкування в інтернеті, які придумали люди, що багато спілкуються один з одним у віртуальному просторі.
Онлайн-етикет потрібен для того, щоб усім: і досвідченим користувачам, і новачкам – було однаково комфортно спілкуватися між собою. Більшість правил не має якоїсь віртуальної специфіки, а просто є повторенням правил хорошого тону, прийнятих в суспільстві.
Але оскільки ми всі – спільнота, дотримання цих правил підніме наш авторитет в очах  опонентів та створить враження про кожного з нас як про приємного, цікавого та компетентного співрозмовника.

Навчання вдома: з 1го вересня усі бажаючі зможуть вчитися вдома

 

Розглянемо основні правила, які допоможуть вам почувати себе на висоті в будь-якому віртуальному спілкуванні:

1. Не втрачайте себе за “аватаром”

Цікавий факт: багато користувачів інтернету під час спілкування в мережі іноді зовсім забувають, що по інший бік монітора бесіду з ними теж ведуть живі люди. І це велика помилка.
Пам’ятайте, будь-який публічний запис – це ваше висловлювання в суспільстві. Якщо ж ви спілкуєтеся приватно з однією людиною, то розмова небагато чим відрізняється від зустрічі тет-а-тет. Ось основне правило мережевого етикету – будьте ввічливі та тримайтесь межі пристойності. Не пишіть такі слова, які б ви не наважились сказати людині в очі.

 2. Домовляйтесь заздалегідь

Про дзвінок, онлайн-зустріч або голосове повідомлення варто спочатку перепитати в листуванні. Лише отримавши дозвіл і домовившись про зручний час, можете зателефонувати. Дзвінки, особливо відеочати, у наш час порушують межі особистості. Якщо ви не обговорили це заздалегідь, опонентові може не сподобатися ваш порив.

 3. Вмикайте “фільтр”

Перед тим як перепостити матеріал про маленьке британське кошеня, якого віддадуть безкоштовно новим господарям або присплять уже до вечора, витратьте хвилину на те, щоб перевірити цю інформацію. У 90% випадків вона буде застарілою або взагалі фейковою.

4. Обережно з  фото!

Кого з нас не пробивав холодний піт від повідомлення “Ваш друг Такий-То відмітив вас на фото“? І залишається лише молитись, щоб ти на цьому фото виглядав хоч більш-менш вдало…
Тож наступне правило – не викладайте фотографії з друзями без їх дозволу та не відмічайте їх на фото: вони зможуть зробити це самі, якщо забажають.
По-перше, фото може не сподобатися (що найчастіше і трапляється). По-друге, не всі горять бажанням виставляти на загал своє особисте життя. Самовільна публікація фотографій може навіть призвести до сварки.
Виняток - групові знімки.

 

Як допомогти дитині налаштуватися на навчання вдома? - Learning.ua

5. Короче, бро…

Сленг, СпОтВоРеНе написання слів і всілякі літерні скорочення дратують культурних людей навіть при інтернет-листуванні.
Намагайтеся не користуватися скороченнями на кшталт ІМХО (на мою думку), СПС (спасибі), ДЯК (дякую), ДД (доброго дня). Це дуже некультурна і нешаноблива форма спілкування. До того ж, зловживаючи використанням великої кількості скорочень, ви ризикуєте отримати занадто багато вільного часу.

 6. Дві доби на відповідь

Важливо оперативно реагувати на надіслані повідомлення та електронні листи – затримка у відповіді не повинна перевищувати двох діб, якщо співрозмовник не позначив своє повідомлення як «термінове».
Якщо вам необхідно більше часу для відповіді на лист, варто пояснити причину затримки і заздалегідь про неї попередити.

 7. Робота над помилками

Використовуйте програми автоматичної перевірки орфографії (так звані спел-чекери), якщо ви не впевнені на 100% у власній грамотності.
Пам’ятайте про те, що читати грамотно складені речення, добре оформлені думки – завжди приємніше.
Статистика говорить, що повідомлення з помилками, відправлені в форматі ділового листування, формують ваш негативний імідж.
Перш ніж відправити повідомлення – обов’язково перечитайте його, навіть якщо використовуєте спел-чекер.
Помилки, відсутність ком і крапок ускладнюють сприйняття тексту і можуть сильно спотворити зміст повідомлення. Неввічливо змушувати співрозмовника ламати голову над тим, що ж ви хотіли сказати.

 8.“Щастя, здоров’я…”

Це правило актуальне, як ніколи. Свята в розпалі, часу обмаль, а привітати всіх друзів і знайомих дуже хочеться! Здавалося б, що може бути простіше – знайшов симпатичну фоточку чи ґіфку з уже написаним текстом та й зробив масову розсилку у месенджер. Або ж просто розмістив картинку у своїй стрічці і тегнув всіх, кого хотів.
На жаль, така економія часу – ознака поганого тону.
Ваші друзі обов’язково оцінять, якщо ви напишете щирі слова особисто від себе на додачу до гарної віртуальної листівки. Нехай охоплених вашими привітаннями буде менше, зате неодмінно поліпшиться якість спілкування з друзями і близькими.

 9. Поважайте дітей

Усього кілька років тому кожен новоявлений батько чи мати вважали своїм обов’язком запостити фото свого чада (найбільш “завбачливі” заклеювали обличчя дитини квіточкою).
 Викладаючи  будь-яке особисте фото, радимо дотримуватися простого правила: якщо ви не хотіли б побачити це фото на білборді біля найближчої станції метро,  варто двічі подумати, перш ніж публікувати його у своєму профілі. Адже інтернет пам’ятає все.

 

Мережевий етикет || Спілкування в мережі || Нетикет || Безпека в Інтернеті  - YouTube

10. #Що_занадто_то_не_здраво

У соціальних мережах не слід захоплюватися смайликами, хештегами, великою кількістю селфі та «чекінами» (відмітками про місцезнаходження).
Так, у дружньому листуванні використання смайлів, емодзі, стікерів і гіфок відмінно вписується в контекст за умови, якщо ви доповнюєте ними свій текст, а не повністю замінюєте.
Що стосується #хештегів, тут діє головне правило – переконайтеся, що ви точно знаєте, як вони працюють, і використовуєте їх за призначенням.

 11. Останнє правило на сьогодні

Надсилання повідомлення  з одного слова чи короткого речення часто  призводить до плутанини. Ви ще не закінчили думки, а співрозмовник уже почав відповідати, ви реагуєте на його зауваження, він на ваше попереднє – і виходить хаос.
Не зловживайте кнопкою «Надіслати». Негарно змушувати співрозмовника складати ваше послання з купи розрізнених фраз. Цілісний текст сприймається набагато краще. Крім того, постійно спливаючі та пілікаючі сповіщення добряче діють на нерви.

 


 

Як бачите, спілкування в інтернеті має багато спільного з реальним. По суті, ці правила етикету в мережі нічим не відрізняються від загальноприйнятих норм поведінки, тільки вносять деякі доповнення, обумовлені особливостями віртуального спілкування.
Слід пам’ятати головне: і в реальному, і у віртуальному житті поводитися з іншими людьми потрібно так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами.
Бажаємо вам приємного, цікавого та плідного спілкування!

 За матеріалами: https://taslife.com.ua/blog/11-netiquette-rules

11 золотих правил нетикету

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Трішки поезії...

Завдання для учнів 5 класів

Перевір свої знання з теми" Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія"