Сорочку мати вишила мені...

Так повелося, що завжди, коли нам добре та гарно, ми вдягаємо те, що для нас більше, ніж просто одяг, - наші вишиванки. У них дівчата і жінки ще вродливіші, чоловіки - особливо мужні та стильні, діти - ніби янголята у чудових рукотворних шатах.

Вишиванку творять з любов'ю, вкладаючи у кожен візерунок певний смисл, щирі думки і душу. У майстринь є багато традицій і обрядів перед власне процесом вишивання, тому що це  особлива творчість, у якій передається наша українська краса, наша душа. 

Вишита сорочка - свого роду оберіг, символ здоров’я, добробуту та краси, щасливої долі й родової пам'яті, любові та святковості. Коли говорять, що людина народилася в сорочці, мають на увазі, що це щаслива людина.  

Сьогодні з нагоди Дня вишиванки в 6-Б класі було проведено годину спілкування про цей оберіг генетичної пам'яті українців. Діти дізналися про традиції, пов'язані з вишиванками, які сьогодні ми, українці, маємо продовжувати задля збереження нашого великого роду!



 
Вишила би долю ... Та нема кольОрів ...
Залишився чорний поміж сірих дум...
І бракує схеми... І нема тих взорів,
Щоб зашити чорне, розігнавши сум...
А мені б червоний... Наче квіти маку...
В кетягах калини, стиглих, як нектар...
Вишила б кохання, то життя ознАка...
Вишила любов би, то є вищий дар.
А мені би жовтий... Як колосся в полі,
Як кульбаби в травні, сонце і грушкИ...
Вишила би щастя, щоб не бУло болі,
Щоб співало серце, як в весні пташкИ...
А мені б блакитний... Як погоже небо,
Як річки й озера, незабудок рай...
Вишила би волю.. Більшого й не треба,
Щоби усміхався мій квітучий край...
А мені б бузковий... кольору фіалок...
Вишила би спокій вересневих днів.
А мені би білий... кольору фіранок...
Вишила би мрії із минулих снів.
А мені б зелений... Як каштанів листя,
Як медові трави, луки і ліси...
Вишила життя би довгим та барвистим,
Щоби без жалОби, щоби без війни...
Маю тільки чорний... Віє самотою...
Вишию журавлик, вишию хрести...
У скорботі плачу... Шию золотою
ниточкою з серця. Доленько -- світи...
   (Людмила Галінська) 30.04.2022 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Трішки поезії...

Завдання для учнів 5 класів

Перевір свої знання з теми" Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія"